Sonntag, 6. November 2022

بی خبری. از سامان یاسین خواننده متهم به محاربه


 🔴به گزارش شبکە حقوق بشر کردستان، در دو هفتە گذشتە تلاش‌خانوادە سامان یاسین (صیدی)، خواننده رپ کرد، برای پیگیری وضعیت او به نتیجه نرسیده است.


این شبکه حقوق‌بشری به نقل از یکی از نزدیکان این هنرمند نوشتە است: «سامان حدود دو هفته پیش در یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود از زندان فشافویه به زندان اوین خبر داد و پس از این تماس، هیچ اطلاعی از سرنوشت او نداریم. مسئولان زندان اوین در پی مراجعات مکرر خانواده گفته‌اند که سامان ممنوع‌الملاقات است.»


خبرگزاری‌های دولتی در تاریخ ۷ آبان از برگزاری جلسه دادگاه چند نفر از معترضان بازداشت شده خبر دادند که نام سامان یاسین نیز در بین آنها بود. در همین روز فیلمی از اعترافات اجباری این خواننده از رسانه‌های دولتی منتشر و اتهام او "محاربه" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" عنوان شد.


بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان این هنرمند کرد از زمان بازداشت تا کنون از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است و برای انجام "اعترافات اجباری تحت فشار و شکنجه‌های شدید جسمی و روحی" قرار گرفته است.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

محمدمهدی محمدی فرد به اعدام محکوم شد

  تصاویر جدیدی از مهدی محمدی‌‌فرد، معترض بازداشتی، به ایران اینترنشنال رسیده است. مهدی آرایشگر و تتو آرتیست است که در جریان اعتراضات سراسری ...