Samstag, 20. August 2022

مسئولان زندان برای انتقال سُعدا خدیرزاده به بیمارستان درخواست پول کردند!


 مسئولان زندان برای انتقال سُعدا خدیرزاده به بیمارستان درخواست پول کردند!


زندانبان جمهوری اسلامی برای انتقال سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی، به یک مرکز درمانی خارج از زندان درخواست «وجه نقد» کرده‌ا‌ند.


سعدا خدیرزاده در پی تداوم فشارها و در اعتراض به بلاتکلیفی خود، بامداد ۲۷ مرداد، تلاش کرده بود که با حلق‌آویز کردن خود و خوراندن قرص به فرزندش به زندگی‌شان پایان دهد.


به گزارش هه‌نگاو، روز جمعه ۲۸ مرداد، با وجود وخامت حال این زندانی سیاسی، اقدامی برای انتقال او به مراکز درمانی خارج از زندان نشده و مسئولان مزدور زندان برای این کار درخواست «وجه نقد» کرده‌اند. این در حالی است که پدر و مادر وی در قید حیات نیستند و او تنها دارای سه خواهر است که ازدواج کرده‌اند و هیچ پشتوانه مالی ندارد.


تعلل جبران‌ناپذیر در انتقال سعدا خدیرزاده در حالی صورت گرفته است که چشم چپ او پس از اقدام به خودکشی، دید خود را از دست داده و همچنین از ناحیه گردن، چشم و سر دچار ورم و اکیموز (خون‌مردگی) شده است.


همچنین گفته شده که فرزند دو ماهه این زندانی سیاسی کماکان در بهداری زندان که فاقد امکانات حتی متوسط به پایین پزشکی می‌باشد، تحت مراقبت است.


سعدا خدیرزاده ماه مهر سال گذشته، در حالی که باردار بود، «بدون ارائه برگه قضایی» توسط نیروهای اداره اطلاعات پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. اتهامات خانم خدیرزاده تاکنون مشخص نشده است.


این زندانی سیاسی خرداد امسال، یک روز پس از زایمان، به همراه نوزادش به زندان منتقل شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

محمدمهدی محمدی فرد به اعدام محکوم شد

  تصاویر جدیدی از مهدی محمدی‌‌فرد، معترض بازداشتی، به ایران اینترنشنال رسیده است. مهدی آرایشگر و تتو آرتیست است که در جریان اعتراضات سراسری ...