Mittwoch, 20. April 2022

حمزه درویش پیام صوتی از زندان به مردم جهان داد


 زندانی عقیدتی سیاسی حمزه درویش در یک فایل صوتی پیامی خطاب به مردم ایران و جامعه جهانی ارسال کرد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، چهارشنبه ۳۱فروردین ۱۴۰۱؛ زندانی سیاسی اهل سنت حمزه درویش، محبوس در زندان لاکان رشت، در تاریخ ۳۰فروردین ۱۴۰۱ در یک فایل صوتی در پیامی خطاب به مردم ایران و جامعه جهانی اعتراض خود را نسبت به دادگاهی نشدن و محرومیت از داشتن حق وکیل، و دریافت حکم ۱۵سال زندان بدون اعلام به وی بصورت حضوری، بر مقاومت و پایداری خود علیه دیکتاتوری ولایت فقیه پافشاری کرده است.

متن پیام این زندانی سیاسی از این قرار است:

«امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۵ عصر به وقت ایران

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مردم ایران و جامعه جهانی. این جانب حمزه درویش هستم ۲۹ ساله، زندانی سیاسی زندان مرکزی رشت لاکان که به لطف وجود رژیم ولایت فقیه بدون داشتن حق وکیل …. دادگاهی به ۱۵سال حبس محکوم شدم. اکنون ۷ سال است که در زندان بسر میبرم. در طول مدت ۷ سال بارها خواهان داشتن حق وکیل و اعاده دادرسی بودم. حتی به این منظور اعتصاب غذای طولانی مدت کردم.

اما از مدعیان دروغین اسلام و انسانیت و عدالت پاسخی جز ظلم و استبداد و جنایت نگرفتم. در ادامه رژیم ولایت فقیه به حکم ۱۵ سال اکتفا نکرده و برای تکمیل ظلم خود در حق بنده، پرونده جدیدی به «اتهام توهین به خامنه ای و توهین به خمینی و تبلیغ علیه نظام» برای من باز کرده و در عرض ۱ماه یعنی از تاریخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ بدون دادگاهی شدن و بدون داشتن حق وکیل،‌ حکم قطعی ۱۵ماه و یک روز در شعبه یک دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی آخوند به نام احمد درویش مختار صادر کرده که حق اعتراض را …. من سلب کرده است.

وی یک قاضی بسیار ظالم، بی رحم، جلاد و مشروب خواری هست که بغیر از پول و پست و مقام به چیز دیگری فکر نکرده و از روزی که رئیس لاکان انقلاب رشت شده فساد مالی و رشوه و پارتی بازی در دادگاه انقلاب رشت زیاد شده است. بنده در خصوص اطلاع از صحت حکم صادر شده، تماس تلفنی با شعبه یک دادگاه انقلاب رشت گرفته و در صحبت با قاضی احمد درویش مختار عنوان کردند: حکمی از شعبه شما برای من صادر گردیده، آیا صحت دارد که این حکم از جانب شما صادر شده است؟ چرا که نه من شما را دیده ام و نه شما من را دیده اید و تاکنون هیچ گونه صحبتی باهم نداشته ایم.

قاضی احمد درویش مختار با عصبانیت گفتند:‌ «بله حکم را من صادر کرده ام شما سگ سنی های فلان و فلان شده، حق هیچگونه دفاع از خود در دادگاه های جمهوری اسلامی را ندارید. سخنی که صدها بار از قضات قوه قضائیه و کارشناسان وزارت اطلاعات در طول ۷سال حبسم شنیده ام».


مردم عزیز ایران و جامعه جهانی. حالا قضاوت با شماست. هر چند که میدانم که میلیون ها بار شاهد ظلم ها و جنایت های رژیم ولایت فقیه بوده اید. شکی نیست که رژیم ولایت فقیه به رهبری خامنه ای کودک کش، یک رژیم ظالم، ستمگر، بی رحم، جلاد، جنایتکار، فاسد، فاسق، تاجر، دیکتاتور و تروریست است.

مردم عزیز ایران و جامعه جهانی
حرف آخرم این است که اگر دهها سال دیگر به من حبس بدهند و شکنجه کرده و در انفرادی و یا سیاهچالهایشان نگه دارند باز هم با افتخار خواهم گفت: خامنه ای یک کودک کش است. مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر خامنه ای، ‌لعنت بر خمینی.

از مردم عزیز ایران، بخصوص جوانان میخواهم که با تمام توان خود در مقابل این رژیم جنایتکار که آبروی کشور عزیزمان ایران را در جامعه جهانی زیر سوال برده بایستند و تا سرنگونی و براندازی این رژیم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

باتشکر
حمزه درویش از زندان مرکزی رشت»

لازم به ذکر است که زندانی عقیدتی – سیاسی حمزه درویش در تاریخ ۱۲ فروردین علاوه بر پرونده سازی و محکومیت جدید، از تماس با خانواده محروم شد.

زندانی عقیدتی – سیاسی حمزه درویش همچنین در روز ۶بهمن ۱۴۰۰، طی دادنامه ای از زندان لاکان رشت خطاب به آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران خواست که از وی حمایت کند. او در دادنامه‌اش از توطئه قتل خود توسط اطلاعات خبر داده و گفته بود که زندانبانان به او گفته اند: «ما به هیچ شخص، کشور و حتی سازمان ملل پاسخگو نیستیم، ما اینجا هستیم که حق زندگی را از شما بگیریم!»

این زندانی سیاسی همچنین به مناسبت ۲۲ بهمن پیامی از زندان لاکان رشت منتشر کرد. وی در پیام خود از جمله گفته بود: «ولایت فقیه یعنی شمر زمان ابراهیم رئیسی و یزید زمان خامنه ای ملعونی که آب را بر روی مردم اصفهان بسته اند».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

محمدمهدی محمدی فرد به اعدام محکوم شد

  تصاویر جدیدی از مهدی محمدی‌‌فرد، معترض بازداشتی، به ایران اینترنشنال رسیده است. مهدی آرایشگر و تتو آرتیست است که در جریان اعتراضات سراسری ...