Samstag, 29. Januar 2022

بازرس سازمان ملل خواهان تحقیق درباره اعدامهای۶۷ و نقش رئیسی شدند


 🔴۴۶۰ قاضی و بازرس سازمان ملل خواهان تحقیق در باره اعدامهای ۶۷ و نقش رئیسی شدند.


آمدنیوز/نزدیک به ۴۶۰ نفر، از جمله قضات سابق و بازرسان سازمان ملل متحد و همچنین وزیران خارجه پیشین چند کشور غربی و برندگان صلح نوبل، در نامه‌ای به میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر، خواستار تحقیق درباره اعدام‌های ۶۷ در ایران و نقش ابراهیم رئیسی در این اعدام‌ها شدند.


این نامه که از جمله به امضای سانگ‌هیون سونگ رییس سابق دیوان کیفری بین‌المللی، و استفان راپ نماینده پیشین آمریکا در عدالت کیفری جهانی، رسیده است روز پنجشنبه هفتم بهمن منتشر شد.


این نامه با تاکید بر اینکه «عوامل این کشتار همچنان از مصونیت برخوردارند»، از ابراهیم رئیسی و غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه فعلی ایران، به عنوان دو تن از این عوامل یاد کرده است.


ابراهیم رئیسی در سال ۶۷ معاون دادستان تهران و عضو «هیات مرگ»، هیات تصمیم‌گیر درباره اعدام جمعی زندانیان سیاسی، بود. غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز در دهه ۶۰ نماینده دادستانی در وزارت اطلاعات بود.


۱۸ برنده جایزه صلح نوبل و حدود ۳۰ گزارشگر و بازرس سازمان ملل متحد نیز این نامه را امضا کرده و از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواسته‌اند تحقیقات درباره اعدام‌های ۶۷ در ایران و نقش ابراهیم رئیسی در این اعدام‌ها را در دستور کار قرار دهد.


سازمان «عدالت برای قربانیان کشتار ۱۹۸۸ در ایران» که در لندن مستقر است روز پنجشنبه در یک همایش از طرح خود برای حمایت از تحقیق سازمان ملل در مورد این کشتار رونمایی کرد.


در این همایش شماری از چهره‌های بین‌المللی، از جمله مدیر این سازمان، یک نماینده سابق اسکاتلند در پارلمان اروپا، هماهنگ‌کننده کمپین برای تغییر ایران، و یک عضو محافظه‌کار مجلس عوام بریتانیا سخنرانی کردند!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

محمدمهدی محمدی فرد به اعدام محکوم شد

  تصاویر جدیدی از مهدی محمدی‌‌فرد، معترض بازداشتی، به ایران اینترنشنال رسیده است. مهدی آرایشگر و تتو آرتیست است که در جریان اعتراضات سراسری ...