Sonntag, 19. Dezember 2021

مرخصی استعلاجی محمدنجفی


 🔴محمد نجفی به مرخصی استعلاجی اعزام شد


 محمد نجفی وکیل دادگستری محبوس در زندان اراک که هفته گذشته در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی درمانی دست به اعتصاب غذا زده و چند روز بعد در پی انتقال به بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ماه به مرخصی استعلاجی اعزام شد.


 این وکیل دادگستری که بارها به دلیل دفاع از موکلان خود و فعالیت‌های حقوق بشری، بازداشت و به زندان محکوم شده است، آخرین بار در اوایل فروردین ماه ۹۸ بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در زندان مرکزی اراک محبوس است.


آقای نجفی در ارتباط با اعتراضات دی‌ ماه ۹۶، به اتهام "همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات به وسیله مصاحبه"، در حکم ظالمانه‌ای به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد.


وی همچنین در پرونده جدیدی که طی ماه‌های اخیر در زندان بر علیه او گشوده شده، برای امضای نامه موسوم به ٢٣١ نفر با مضمون تحریم انتخابات، الغای قانون اساسی و عزل علی خامنه‌ای و همچنین انتشار یک ویدئو با موضوع تحریم انتخابات به "فعالیت تبلیغی علیه نظام" متهم شده است.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

محمدمهدی محمدی فرد به اعدام محکوم شد

  تصاویر جدیدی از مهدی محمدی‌‌فرد، معترض بازداشتی، به ایران اینترنشنال رسیده است. مهدی آرایشگر و تتو آرتیست است که در جریان اعتراضات سراسری ...